تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/22 - 16:37
کد خبر: 413751

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از جریان نفوذ؛

نفوذ در دولت رئیسی/ طیف اصلاحات در خوزستان، چگونه به دفتر معاون اول رئیس جمهور رخنه کردند؟

این فرد سالها در دولت اصلاحات یکی از ارکان رسانه ای دولت خاتمی در خوزستان بوده و یکی از نویسندگان اصلی روزنامه های زنجیره بوده است؛ به طوری که از آن به عنوان بازوی اصلاحات در خوزستان یاد می شد. نامبرده در دوره روحانی نیز با حمایت شریعتی استاندار برکنار شده خوزستان به روابط عمومی یکی از دستگاه های مهم نفوذ کرده و که بواسطه پول پاشی بین جریان های غیرانقلابی باعث رنجش جریان انقلابی شده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پدیده نفوذ یکی از شگردهای مهم دشمن برای تغییر در رفتار محاسباتی و تصمیم سازی انقلاب اسلامی است و یکی از شئون جنگ نرم رخنه در بدنه تصمیم گیری کشور و ارائه مشاوره های غلط است. بسیاری مسایل غلطی که امروز در کشور دچار آن هستیم، از همین مشاوران نفوذی نشات می گیرد.

تصمیمات حوزه محیط زیست و تیم کاووسی استاد دانشگاه امام صادق و یا تصمیمات غلط در حوزه ارز با مدیریت رئیس وقت بانک مرکزی همه نتیجه اهمالی و کوتاهی است که در مقابله با پدیده خطرناک نفوذ صورت گرفته است.

موضوع نفوذ را جدی بگیرید

رهبری معظم انقلاب در طی سالهای گذشته بویژه در دولت دوم روحانی یکی از آسیب های که انقلاب را تهدید می کرده است، را مساله نفوذ اظهار می داشتند . رهبر ی انقلاب در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات در 23 اسفند ماه 1397 تاکید می کنند: یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه مقابل جدی گرفتن موضوع نفوذ است. فردی که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

نفوذ در دولت رئیسی/ طیف اصلاحات در خوزستان، چگونه به دفتر معاون اول رئیس جمهور رخنه کردند؟

مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام در 22 خردادماه سال 1396 همچنین با بیان مساله اتحاد در سایه مقابله با نفوذ اظهار می کنند: وقتی شما می‌بینید که عدّه‌ای با اساس نظام شما، با اساس انقلاب شما، با اساس باور و دین شما بنای مخالفت و بنای کارشکنی و اذیّت کردن دارند، باید فاصله‌ی خودتان را با اینها مشخّص کنید و اعلام بکنید که با اینها فاصله دارید؛ این یک ‌چیز لازمی است. بخصوص ما مسئولین در این زمینه بایستی خیلی جدّی و کوشا باشیم. اگر این [طور] شد، آن‌وقت اتّحاد و انسجام ملّی معنا پیدا میکند و تحقّق پیدا میکند.

نفوذ به شکل جریان و فردی از مسایل مهمی است که برای تغییر در اصول ارزشی انقلاب اسلامی در جریان است و برای همین است که رهبری انقلاب  در دیدار بسیجیان به درستی به اهمیت فهم و درک نفوذ اشاره و می فرمایند: از نفوذ باید ترسید، باید مراقب بود. معنای ترس [هم] این نیست که آدم خوف کند، یعنی ملاحظه کنید، مراقب باشید؛ نفوذ خیلی مهم است.۱۳۹۵/۰۹/۰۳

از راه‌های مقابله با فساد، برخورد با نفوذ است

دولت آیت الله رئیسی با وعده مقابله با فساد برسرکار آمده است و یکی از راه های مقابله با فساد، برخورد با پدیده نفوذ است و متاسفانه اخیرا در جلسه ی با حضور مسئولان تراز کشور در دفتر معاون اول رئیس جمهوری که با هدف بررسی مسایل استان خوزستان برگزار شده است، فردی که گرایش قومیتی داشته و سابقه روشنی ندارد، مشاهده می شود.

نفوذ در دولت رئیسی/ طیف اصلاحات در خوزستان، چگونه به دفتر معاون اول رئیس جمهور رخنه کردند؟

این فرد سالها در دولت اصلاحات یکی از ارکان رسانه ای دولت خاتمی در خوزستان بوده و یکی از نویسندگان اصلی روزنامه های زنجیره بوده است؛ به طوری که از آن به عنوان بازوی اصلاحات در خوزستان یاد می شد. نامبرده در دوره روحانی نیز با حمایت شریعتی استاندار برکنار شده خوزستان به روابط عمومی یکی از دستگاه های مهم نفوذ کرده و که بواسطه پول پاشی بین جریان های غیرانقلابی باعث رنجش جریان انقلابی شده بود. در پیج ایسنتاگرامی این افراد عکسهای سعید حجاریان و حمایت از اندیشه های وی بیش از همه برجسته است.

حمایت از رسانه های غیرانقلابی و تطمیع آنان یکی از ماموریت های اصلی این فرد بوده که بواسطه داشتن ریشه های قومیتی که با مشی انقلاب اسلامی هم خوان نیست، بسیاری از نیروهای دلسوز را از صحنه حذف کرده بود.

در دوره انتخابات نیز با حمایت رئیس آن دستگاه با وجود تضاد گفتمانی با پول و صندلی های آن دستگاه برای آیت الله رئیسی ستاد تبلیغاتی زدند که با مخالفت نیروهای حامی آیت الله روبرو شد. با وجود این سابقه معلوم این فرد، چگونه این فرد توانسته در جلسه با حضور سران مهم دولت حضور داشته و برای استان تصمیم گیری کند.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان باید از نقوذ این افراد که از سوی جریانهای غیرانقلابی حمایت می شوند جلوگیری کند. گفتنی است صادق خلیلیان با عدم دقت در انتخاب مسئول دفتر استانداری و انتصاب فردی که سابقه اصلاح طلبی داشته است، رنجش خاطر جریان انقلابی را سبب شده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top